Hij is als Calvé Pindakaas. We willen er allemaal groot mee worden. Het liefst over zijn rug.



Waylon…

Wie is er niet groot mee geworden?

En wat–preciezer nog–aan Waylon is er niet groot geworden?


Ik begrijp dat niet iedereen zomaar tijd heeft om alle Juice-kanalen–waarom bestaan deze; lijkt me ook een betamelijke vraag, maar laten we niet te veel kniesoren hier met zijn allen–door te spitten naar het juice van al die 14-miljoen-plus BN-ers, welke dit land rijk is, dus laat ik het even samenvatten:

Waylon, de man wie zijn gehele carrière dankt aan de vermeende juice waarin hij het bed deelde met Patricia Paay, welke op haar beurt blijkbaar weer bijzonder juicy dingen heeft gedaan met iemands piemel en de stroom urine welke daaruit kwam. En diegene was dus niet Adam Curry, want die deed op dat moment iets met zijn piemel en Mickey Mouse–of hoe dat mens ook heet; mijn Google gaat niet zo ver terug in de tijd–maar het was ook niet de piemel van Waylon–Willem Bijkerk voor intimi en zijn ouders denk ik–laat staan dat het Waylon's urine was. Hoe dan ook, zijn carrière heeft hij dus–volgens de mare–te danken aan het feit dat hij bivakkeerde in de nabijheid van Patricia Paay, en niet omdat hij–oh, weet ik veel–een fantastische stem heeft.

Maar goed, zoals het een goed mens betaamd, ga ik volledig mee met de roddel en achterklap–ik ben zo eenzaam, ziet U–en soms bereikt die roddel en achterklap of een ander willekeurig Telegraaf-artikel mijn vingers en als deze vingers dan ook nog eens in de buurt zijn van een typemachine, dan is het hek van de spreekwoordelijke dam.


Goed, Waylon en zijn juice. En dan is "juice" dus roddel en niet bijvoorbeeld een kleine hoeveelheid sperma, welke hij op desperate wijze probeerde te lozen. 

Nu wordt dat een penibel stukje schrijven, want ik ken Waylon–en Willem–persoonlijk een beetje. Niet zozeer dat ik weet–uit eerste hand–met wie hij het bed deelt en waarom, maar desalniettemin, laten we zeggen dat onze paden zich soms kruisen–niet in bordelen ofzo–en dat ik dus iets voorzichtiger moet omgaan met het verspreiden van informatie. Plus: ik heb gewoon over-fucking-al een mening over. Dus waarom niet over Waylon.



Waylon. Hij is als Calvé Pindakaas. We willen er allemaal groot mee worden. Het liefst over zijn rug. 

Ik weet niet hoe het met U is gesteld? Dat vraag ik uit pure nieuwsgierigheid. Maar ik heb een opleiding genoten. En ik realiseer me dat niet iedereen biologie in zijn pakket had. Ik wel.

Dus ik heb geleerd, dat op bepaalde momenten een man een stijve piemel krijgt. (Ik krijg hem zelf ook nog wel eens.) 

Als er ook nog eens een vrouw in de kamer is–in dit geval, mensen, niet gelijk de LGBTQI+ABWCDUM-kaart trekken nu; ik weet dat er meer wegen naar Seksueel Rome leiden–en zij ervaart een soort staat van bevochtiging en beide mensen weten wat ze doen en hebben ook "ja" gezegd tegen de te komen situatie, dan komt er een moment dat de man in dit verhaal zijn stijve piemel bij de vagina van de vrouw inbrengt. Dit kan (soms meteen, maar vaak ook uiteindelijk), door heftig bewegen van beide lichamen en wederzijds liefkozen, leiden tot een heel goed gevoel. Voor alle betrokken partijen.


Tot je de volgende dag de Telegraaf leest. En zeker als je een BN-er bent. En dan vooral als bepaalde informatie vanuit een Juice-kanaal komt. Een juice-kanaal waar mensen "werken" (en dit zijn enorme aanhalingstekens) zonder enig ethisch besef, zonder enige journalistieke code, zonder enige scrupules–want uiteindelijk doen we alles voor de likes en shares en comments. Want daarop berust het gehele bestaansrecht van zo'n kanaal.


Dat Waylon zijn piemel heeft ingebracht bij iemand wie op dat moment niet zijn "vaste" partner was; laat ik er voor het gemak even vanuit gaan, dat dit waar is. Uiteindelijk heeft hij ook een soort van schuldbekentenis op zijn website achter gelaten. Of op zijn social media. Weet ik veel. Ik volg hem wel, maar like eigenlijk alleen als hij nieuwe muziek uitbrengt die ik mooi vind. En soms als hij een leuke avond heeft bij een ondergaande zon ergens op Ibiza. Zo goed ken ik hem nu ook weer niet.


Dat IK (van alle mensen) weet dat Waylon zijn piemel heeft ingebracht bij iemand wie op dat moment niet zijn "vaste" partner was, is tekenend voor de tijd waarin wij leven. 

Want niet alleen willen we dit weten, we willen er ook een mening over vormen, en het liefst nog een aantal BN-ers meeslepen in de ondergang waar de conversatie onherroepelijk toe leidt.


Nu heb ik overal een mening over–fucking hell, dat is mijn Modus Operandi–maar over de piemel van Waylon–trouwens ook die van Rob de Nijs, Danny Vara, de 3J's, Patty Brard en de Havenzangers (ook geen lieverdjes overigens, maar wie de fuck in "entertainment" is dat wel?!?)–heb ik–vreemd genoeg–geen mening.


Nu zult U denken: "dan is dat van hetzelfde laken een pak". 

Maar daar vergist U zich. Ik ben al veertien jaar niet naakt geweest. Ik draag al twintig jaar geen korte mouwen meer. Ik hou van wijn. Laat staan dat ik al die energie–die ik nodig heb om een fles wijn te openen–ga stoppen in het sensueel afwerken van mensen-wie-niet-mijn-partner-zijn. Dat laat ik aan mijn neefje over. Nu U weer.


Hoedanook, Waylon. Hij bracht zijn penis in bij een vrouw, terwijl zijn andere vrouw zwanger thuis zat. Tja, als dat werkelijk een probleem zou zijn, dan hebben 45.685.574 mannen–en ik ben er in mijn telling misschien een aantal vergeten–NU een probleem. 

Het allergrootste probleem is, is dat Waylon een carrière heeft, welke gemaakt is door het publiek en dus ook afgemaakt kan worden door het publiek. 

Ook hij heeft een hypotheek, ook hij heeft verplichtingen aangaande schoolgaande kinderen (nu of in de toekomst). Hij is een publiek figuur, wie nu uitgescheten wordt door zijn vrouw/vriendin/partner–wat misschien wel terecht is; ik ken het CAO van hun relatie niet–en daarvoor door het stof gaat. Hoe ongelooflijk oneerlijk is het–want ik ga er nog steeds vanuit, dat het hele Waylon-zijn-piemel-in-niet-Bibi-haar-vagina instemmend is gebeurd–dat zijn gehele verdere inkomen (en dus, uiteindelijk dat van zijn kinderen) afhankelijk is van Debbie uit Schuddekutteveen en Sonja uit Lelijkstad en Deborah uit de Seksloosheidstraat 24, LibidoNulStad en die 45.475 volgers p.p. hebben, a.k.a. een behoorlijk bereik, en dan alleen afhankelijk omdat ZIJ (of all people) vinden dat wat hij deed echt niet kan. 

Wat verder—goed of slecht–geen effect heeft gehad op zijn stem of zijn muzikaliteit of zijn tekstuele ideeën; kortom, de dingen waarom U en ik hem uiteindelijk hebben ontdekt en gedurende de jaren leuk zijn blijven vinden en middels koop en streams hem een platform hebben gegeven en bij God's gratie hebben laten behouden. Waarschijnlijk was zijn penis al actief vóór het moment dat hij "ontdekt" werd.


"Ja, leuk allemaal. Maar! Het is mij ook overkomen," wordt er dan gezegd.


Dat snap ik. En ik snap dat het niet leuk is. En ik snap, dat, ondanks alle therapie welke jij en je partner NIET hebben gedaan om tot een leefbaar midden te komen, het slecht is afgelopen. Maar wellicht was jij gewoon ECHT een ongelooflijk KUTWIJF tijdens jouw zwangerschap?

"Ja, maar de hormonen…"

Snap ik. Ik heb op het moment van schrijven een overganger in huis. Ik weet–die zwangerschap ligt lang achter me, maar ik heb geen actieve herinneringen aan enige vorm van hormonale uitspattingen bij die ervaring–wat hormonen kunnen doen met de mens, en dan met name met "de vrouw".

Maar dan nog HOEF je geen ongelooflijk KUTWIJF te zijn tijdens de zwangerschap; en dan op dusdanige manier dat je jouw sperma-donor–want zo voelen sommige mannen zich soms na de bevruchting en tijdens de zwangerschap; en ja, ik heb namen en rugnummers–de armen van een andere vrouw in jaagt. Of andere man, als het de meer exotische types zijn.


Waarom wordt dat kleine detail altijd over het hoofd gezien? 

Ik begrijp dat "omgaan met hormonen" tijdens een zwangerschap of tijdens de menopauze een dagtaak kan zijn, maar waarom wordt de man er altijd op aangekeken als de boel misgaat. 

"I know I fucked up!" zei Waylon. Of 'schreef' Waylon. Ja. Binnenin jóuw relatie. En daar hebben wij–allemaal; wat je mening hierover ook is–helemaal geen boodschap aan en we hebben ons niet te bemoeien met zijn familiaire verstandhoudingen. 


Waylon is een zanger en muzikant. Het enige waar ik mij–als persoon, als liefhebber van muziek; want uiteindelijk is Waylon op die manier mijn wereld binnen getreden–druk over moet maken is: BLIJFT HIJ ZINGEN ZOALS HIJ ALTIJD DEED?!?

Met passie, integriteit naar het liedje toe, respect voor de songwriter–ook al was hij dat vaak zelf… 

En dat ik dan denk: diezelfde passie, integriteit en respect móet hij ook hebben gehad voor de mensen met wie hij het bed deelde gedurende zijn leven tot nu toe…

Of het nu de "vaste partner" is of niet. Of Patricia Paay. 


'Cause I always see a sunshine that keeps on following me.

Not a cloud in the sky, 'cause you're always right next to me.

I'll do you no wrong, maybe I should just let it be.

'Cause I know you're gonna have your wicked way with me,

your wicked way with me.




Comments